Reci NE neznanju i netoleranciji!

Published by admincourage on

Otvoreno je javno savjetovanje o izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanje.

Javno savjetovanje je otvoreno do 2. prosinca i možete ga pronaći na sljedećoj poveznici.

Posebnu zabrinutost izaziva prijedlog novog članka 27. točnije stavak 7. koji glasi:

“Ako dijelovi međupredmetnih i/ili interdisciplinarnih tema i/ili modula prema mišljenju agencije nadležne za odgoj i obrazovanje imaju uključenu istaknutu odgojnu dimenziju u smislu utjecaja na osobnu izgradnju i usvajanje stavova, vrijednosti i izbora ponašanja, isti se kurikulom utvrđuju izbornim sadržajem, pri čemu se može odrediti alternativni modul izbornom dijelu kurikula. Učenici i njihovi roditelji mogu odabrati onaj koji je u skladu s njihovim odgojnim pristupom i sustavom vrijednosti.”

Za sudjelovanje u e-savjetovanju potrebno se registrirati, a sam postupak registracije je vrlo jednostavan.

PDF s prijedlozima

U Forumu za slobodu odgoja u suradnji s GOOD inicijativom , čija je članica i Centar za građansku hrabrost, iznijeli su svoje kritike na prijedlog koje objavljujemo u ovom pdf.

Slobodno možete koristiti ovaj tekst ukoliko se odlučite na sudjelovanje u Savjetovanju, no naravno potičemo vas da date i svoje prijedloge i komentare.

S obzirom na to da se radi o izrazito važnom Zakonu i s obzirom na to da ima vrlo sporne dijelove vezane uz pravo odlučivanja roditelja svakako vas potičem na sudjelovanje.

Rado želimo istaći najbitnije argumente:

Pravo djeteta „na potpun i skladan razvoj njihove osobnosti“ je definirano čl. 64. st. 2. Ustava Republike Hrvatske. Ustavni sud Republike Hrvatske je upravo to i naglasio u svojoj Odluci o Kurikulumu zdravstvenog odgoja (U-II-1118/2013 i dr., NN 63/2013) kada je jasno rekao da je “odgovornost roditelja u smislu članka 63. stavka 2. Ustava ograničena pravom djeteta na potpun i skladan razvoj njegove osobnosti. To ujedno znači da roditelji nemaju pravo držati djecu u neznanju i sprečavati im dotok temeljnih informacija ili sadržaja važnih za potpun i skladan razvoj njihove osobnosti” (t. 12.2.).

 
 

Categories: